22. kapitola - Modulátor lambda sondy 29.9.2024
A už mě to fakt vytočilo na nejvyšší stupeň nasranosti. Katalyzátor nový, lambády rok staré, kabely svíčky nové, LPG nádrž nová. A přesto jednotka stále hlásí chyby s katem nebo s něčím dalším .... Došla mi trpělivost s těma eko-sračkama. Udělal jsem závěrečný bod všech oprav kolem "kuřete". Před druhou lambádu jsem zabudoval tzv. modulátor. Jednoduše nástaveček aby se druhá lambáda, tedy za katem, oddálila od výfukového potrubí a kuře se pořád nerozsvěcelo. Nepomohla výměna čehokoli, nepomohlo jiné nastavení jednotky, nepomohlo nic. Až tato vychytávka, zhasne kuře navždy a bude klid. Chod motoru je v pohodě klidny, všechno běží jak má. I na benzín i na LPG. Tak jakejpak vopruz z ekosračkama. Hlavní příčinou závad se stal nový benzín E10. Je to svinstvo pro staré klasické motory. Na takové množství ethanolu v benzínu, není řídící jednotka připravena a katalyzátor už vůbec ne. Nepomůže ani případné aditivum E10. To jen zabrání rozkladu benzínu na složky vody a benzínu. Neřekne to však jednotce, jedeš na ekopalivo tak proč tam máš kytalyzátor a kyslíkové sondy? Poslední dobou je motorysmus stále více drcen ekoterorismem. Proti tomu se musí bojovat chytrými vychytávkami. Hlavně rozhodně se nebát STK. Těm je to tam úplně jedno, nikdo ty ekosračky neřeší. Po nějaké době provozu a zkoušek, se už žádné kuře nerozsvítí ani nehlásí chyby v jednotce. Problém s kuřetem vyřešen navždy. Zaprvé je třeba z palubní desky urvat, odpájet, či zalepit kontrolku motoru a zadruhé vrazit nástaveček mezi kata a lambádu a je klid navždy. Teď už je auto schopno jezdit i na E10 (ethanol - líh -svinstvo míchané do benzínu). Ovšem většinou když je možnost brát někde u pumpy E5, vždy po něm sáhnu. Bývá dražší, ale pro motor sakra lepší. Fuck Off ekoteroristi a baterkáři. :-D
MODULÁTOR LAMBÁDY.
ZPĚT NA SEZNAM OPRAV