;



15. kapitola - TPMS 8.12.2021




TPMS je kapitola sama pro sebe. Tahle naprostá hovadina od strůjcu EU mě osobně tak nasrala, že sem s ní udělal krátký proces. Když jsme si auto koupili dal jsem do nových kol i tyhle debility. Ovšem obchod jenž mi měl ventilky předem připravit pro můj vůz, nic nenastavil a nepřipravil. Vůz se s ventilky odmítal spojit. Co v takové chvíli dělat? Byl jsem nucen navštívit servis obchodu a reklamovat ventilky. Chvíli bádáli, dělali chytrý, že to bude brnkačka to s jejich přístrojem naladit. Nic jim nevyšlo. Auto muselo na zvedák, sundat všechny kola, zout gumy a všechny nové ventilky, museli servisáci, zcela zdarma vyměnit. Opět nasadit gumy a znovu vyvážit. Práce na dvě hodiny ovšem v rámci reklamace pěkně zadarmo. Joooo tahle debilita jménem TPMS není žádná levná blbost. Tehdy každý ventilek stál cca 1500,-. Přístroj na párování z vozem stojí cca 30 000,- Takže pořizovat si ho domu je zcela nemožné. Uhěhlo pár let a ventilkům po čase došla baterka, která je zalitá uvnitř a samozřejmě se nedá měnit. Kupovat nové drahé ventilky a opět je nechat zpárovat to ani náhodou. Cena ventilku krát 8ks kol. To tedy ani nahodou. Zase fóra Dacia - chytráci: U autorizovaného servisu Dacia stojí ventilek jen 400,- no, ale ten kdo tuto informaci vypustil do éteru, jaksi zapomněl ještě přidat, čekání v servisu, zutí, nazutí a vyvážení kol. Takže v součtu vás ten ventilek nepřijde na pouhých 400, nýbrž se dostaneme na cenu kolem 1000,- a více. Protože jste v autorizovaném servisu, zaplatíte ještě jejich dost tučnou přirážku. V závěru vás vyjde cca na 2000,-kč za kolo krát 8ks. To už je jako přespříliž. Tedy v prosinci sem si řekl dost a ve své Dacii jsem TPMS zlikvidoval jednou provždy. Jak? Rozeberete palubní desku najdete ty dvě dementní diody, co se rozsvítí vždy když nenajdou správná kola a odpájíte, nebo rovnou vyštípáte. A je klid. Desku zpět namontujete a je hotovo. To samé jsem udělal i s diodou - "kuře". Tři diody už jsem z palubní desky vyštípal. Ještě mě tam serou dvě zelené diody, které svítí když máte přeřadit nebo podřadit. Myslím, že je čeká stený osud. Za to co na palubní desce chybí je teplota vody v motoru. To je daleko podstatnější kontrolka, než EU debility. Ještě jedna zkušenost se systémem TPMS. Když jsem jednou ošklivě píchnul zadní pneumatiku, tak než celý slavný systém zareagoval ujel jsem cca 10km než jsem zjistil, že auto podivně nejede. V pneumatice byla díra jako kráva a systém nic. Až když jsem zastavil a šel se podívat co se děje, pak teprve nahlásil problém s tlakem. Ovšem kolik tlaku ušlo to už nevěděl. Naštěstí to byla pneumatika zadní. Být to přední tak byla nehoda. Takže tuto dementnost TPMS, už nechci vidět v žádným mým autě. Místo toho zaperlila Čína. Za cca 500 si koupíte sadu měření tlaku v pneu. Máte palubní displej kde vidíte všechny kola a jaké z nich má který tlak. A co víc čidlo se zašroubuje místo čepičky,VENKU na ventilek. Nemusí se sundavat pneumatika ani nic vyvažovat a čidlo si přendáte na ty kola na kterých právě jezdíte. A ještě se dá měnit v čidle baterie kdykoli dojde. Funguje to skvěle a hlavně online. Nepotřebujete žádný párovací, drahý přístroj a můžete si v klidu nastavit kdy chcete mít upozornění na nízký, či vysoký tlak. Lze nastavit rozmezí. A ne že vám to výrobce nařídí, jaký máte přesně mít tlak v pneumatikách. Čidla reagují okamžitě, nemají hodinovou prodlevu jako palubní systém. Všechno je to vlastně postaveno jenom na vytahování nekonečně mnoho peněz z motoristů. Bát se STK či fízlů opravdu nemusíte. Těm je to skutečně úplně ukradený. Český a Čínský ručičky si vždycky vědí poradit jak věci ochcat. Kdo se ovšem bojí, tak ten už sere v síni. .-)




LIKVIDACE TPMS.

Rozebereme palubní desku. 4 šrouby a dva konektory. DOKKER Čidla jsou zvenku na ventilku !!! DOKKER Baterie lze také snadno měnit. DOKKER
Téměr nejsou z dálky ani vidět. DOKKER Každé čidlo je popsáno ke kterému kolu patří. DOKKER Na displeji je vidět tlak i teplota. Dá se nastavit i rozmezí tlaku. Ty teploty Číňanovi moc nejdou. Tlak však funguje přesně. DOKKER
Displej jede jak slunce tak na zdroj z auta. DOKKER Zbytečné kontrolky vyřazeny navždy, vyštípnutím z palubní desky. DOKKER Ale aby na budíkách byla vidět teplota vody v motoru to ne. Proč? výrobče dementní ptám se.... DOKKER




ZPĚT NA SEZNAM OPRAV