13. kapitola - Ventily 3.11.2021
Přišel čas seřídit si ventily. Při určitých otáčkách, když byl motor podtočený už byly ventily slyšet. Také mírně nepravidelný chod motoru napověděl. Kecy na internetu, zvláště na Dacia fóru, byly děsně debilní. Jak má Dacia somoštely(Má pouze 1.6 / 16V) a kdesi, cosi od amatérských neumětelů, co viděli motor jen na obrázku. Tedy jedno musím přiznat, zjistit na kolik mm mají být ventily u Dacie nastaveny byl nadlidský úkol. Tak tedy pro motor K7M Renault 1.6/8V - Sací ventil 0,10-O,15mm / Výfukový ventil 0,25-0,30mm. Jak seřídit? je u spalovacích motorů všude stejné. Střídá-li 1.válec, seřizuji 4 válec. Střídá-li 2., seřizuji 3. Střídá-li 3., seřizuji 2. A Střídá-li 4., seřizuji 1. Kdo má v autě tři válce ten jako by nebyl. :-D Jak nejlépe otáčet motorem? Jednoduše zvedněte pravé kolo a otáčejte kolem. Není třeba žádného jiného klíče. K natavení ventilu je třeba 10. klíček a dobrý šroubovák. Já měl ventily dost utažené, že neměly dostatečnou vůli skoro vůbec. Nastavit, dát nové těsnění pod víko ventilů, případně namazat pastou a utahnout víko.No a máme hotovo.
VENTILY.
ZPĚT NA SEZNAM OPRAV