06. kapitola - Rozdělovací cívka 24.9.2018




Rozdělovací cívka začala poprvé blbnout na našich cestách. Motor jel jakoby na tři válce, netáhl, dusil se a často chcípal. Někdy nešel ani nastartovat. Okamžitě jsem šel po elektrice. Svíčky, kabely, cívka. Závada se našla ihned. Sundal jsem rozdělovací cívku a hle, byla zespodu prasklá. Jakmile praskne, dostane se do ní vlhkost a začne dělat neplechu. Její umístění není zrovna šťastné. Na víku ventilů, kde je dost vysoká teplota při provozu. Je uchycená jen na tři šrouby, právě proto, aby se neprohýbala a nepraskla. Ta co tam byla, určitě byla ještě původní z výroby, kde na kvalitu, bohužel moc nekoukali. Pořídil jsem proto novou a kvalitnější. Koupit se dá nespočet druhů, stačí si jen vybrat od, kterého výrobce. Po namontování všechny problémy okamžitě ustaly. Motor opět běží skvěle. Je to takový nový nešvar nových vozů se vstřikováním. Některé vozy mají dokonce na každou svíčku svojí cívku. Ze zkušenosti, na Fábii už vím, že ty cívky odcházejí dost často. Třeba na Felicii, byla také jedna cívka, společná na všechny čtyři svíčky a tam neodcházela tak často. Každý vůz má svoje chyby, takový je prostě náš svět. Nikdo nic neudělá dokonale, aby byl zachován další obchod. To je příšerná ptákovina.




ROZDĚLOVACÍ CÍVKA

Původní cívka z výroby. Ještě Renault. DOKKER Zespodu byla prasklá. Bohužel nemám pohled na prasklinu. DOKKER Nová cívka už je na místě. DOKKER
Kabely ke svíčkám jsou jen tak tak dlouhé. DOKKER Cívka je zalitá shora což je hned lepší. DOKKER Původní cívka byla zalitá zespoda. To bylo špatně vůči teplu. DOKKER
Do budoucna uvažuji o jiném umístění cívky. Horší to bude s délkou kabelů. Jak ke svíčkám tak přívodní. DOKKER Přišroubovaná je pouze na třech šroubech. DOKKER




ZPĚT NA SEZNAM OPRAV