05. kapitola - Výměna motorového oleje 18.6.2018




První výměnu oleje jsem naplánoval na jaro 2018. Dle servisní knížky byl naposledy olej měněn v roce 2016 krátce před naší koupí vozu. Ovšem věřte servisům. Když jsem poprvé sundal krycí šustplast pod motorem, bylo jasně vidět, že olej se nikdy neměnil. Leda že by ho vysáli odsávačkou zezhora. O tom sem však silně pochyboval. Inu od teď si ho měním já sám a vím co tam leju a jak dlouho na něm jezdím. tohle není stará Škodovka, kde mě to bylo jedno. Zde měním pravidelně každý rok. Také najezdíme 10 000 km ročně, někdy i více. Začal jsem tedy mým oblíbeným olejem Castrol 5w30 synth. Poslední léta jsem však přešel na Elf 5w40 synth. Pro dospělé Renault motory(tedy 4-válec, ne jako dětské motory s 3. válci) je i lepší Elf. Castrol se spíše hodil do Fábií HTP kde se motor pořád přehříval.




VÝMĚNA OLEJE

Castrol 5W30 Syntetický. DOKKER Po mém vypuštění už jsou vidět na motoru stopy od oleje. DOKKER Olejový filtr. Nepřístupný. Při demontáži se uplně zničí, aby se tam vůbec dalo dostat. DOKKER
Čtařhran 8x8mm jsem si musel vyrobit.Jako by tam nemohl být normální šestihran. DOKKER Detail čtyřhranu. Stejný má i převodovka. DOKKER Napravo od filtru je nerezový držák Kata. Dost všemu překáží. Později jsem ho zlikvidoval. DOKKER
Šustplast je zpět. DOKKER Zběžná kontrola podvozku po 4.letech provozu. DOKKER A lejeme nový oil. DOKKER
Zkontrolovat těsnost a tradá na cesty... DOKKER




ZPĚT NA SEZNAM OPRAV